7 věcí, kterým se večer vyhněte

7 věcí, kterým se večer vyhněte
Karol / večer večer se vyhnout vyhýbat se

Pokud se vám špatně spí, neustále se v noci probouzíte a ráno se budíte jako po flámu, možná děláte něco špatně. Večer byste se měli vyhnout následujícím sedmi věcem. Bohužel se jedná o samé dobré věci.

1. Cvičení

Když budete večer příliš cvičit, riskujete tak nabuzení organismu, který bude potřebovat ještě několik hodin k tomu, aby se znovu unavil a dovolil vám tak bez problémů usnout. Večer zkuste spíše jógu, než posilování nebo běh.

2. Přejídání se

Když si dáte příliš mnoho jídla, bude vám těžko a nebude se vám ani dobře usínat a nakonec ani dobře spát. Večer si dejte raději lehký salát, než hamburger nebo steak.

3. Tekutinám

Pít hodně tekutin je sice zdravé, ale na večer nic moc. Když jich totiž vypijete příliš mnoho, budete pak celou noc lítat na záchod a to pro kvalitní spánek není zrovna to nejlepší, co můžete udělat.

4. Cukru

Cukr funguje pro tělo jako hnací motor, takže když ho sníte příliš mnoho, čekejte, že budete svítit ještě několik dalších hodin, než se vám začne chtít spát. Má to ale velkou výhodu v tom, že díky cukrové hyperaktivitě třeba stihnete spoustu práce, na kterou jste přes den neměli ani pomyšlení.

5. Alkoholu

Jeden panák kvalitního alkoholu nebo sklenka dobrého vína vás krásně připraví ke spánku, když si jich ale dáte víc, bude vám v noci akorát špatně od žaludku a ráno vás bude bolet hlava.

6. Sexu

I sex je aktivita, při které tělo vydává poměrně hodně energie, takže to může mít úplně stejný dopad, jako třeba pořádný trénink nebo rychlý běh. Pánové po něm sice většinou ihned usínají, ale na dámy to působí opačně.

7. Kávě

Asi nemusíme připomínat, že v kávě je kofein, po kterém se ne úplně dobře spí, takže si dejte kávu bez kofeinu nebo zkuste horké mléko s medem.

Špatně se vám spí? Pak si přečtěte také 8 důvodů, proč se spánek přeceňuje4 nápoje pro lepší spánek nebo 4 potraviny, které si dejte na dobrou noc.